torsdag 29 juli 2010

we've been through all this before, Jo I can't take this no more no more no more

Idag åker jag på semester till den här killens hemlandskap. Det innebär massor av röda stugor, skog, koppargruvor och inte så himla mycket internet. Kommer ligga lite lågt med bloggandet några dagar alltså.

Den här killen alltså! Han är så nära man kan komma en kändis-crush jag har kommit i vuxen ålder, jag tycker han är så grym. Och snygg. Och grym. Skivan där den här låten finns med kom sommaren 2003, och jag tror nästan inte att jag lyssnade på någon annan musik den sommaren. Jag somnade till Feelings Getting Stronger in the Dark, och när jag vaknade tog jag skivan med mig och gick och åt frukost i sällskap av Positive Vibrations. Sen skuttade jag iväg till bussen med the Pressure i hörlurarna, och på kvällen festade jag till Reconsider Me. Jag tror ni förstår galoppen.

Och låten nedan - den grät jag till. Inte bara till den förresten, hela skivan kom för mig att prägla slutet på ett förhållande som gjorde ont från början till slut. Det låter för mig som att den här skivan handlar om precis ett sådant förhållande, och igenkänningsfaktorn bidrog säkert till det flitiga lyssnandet. It's been hurting all the way with you, Joanna. Kind of says it all på något sätt.

Kanske är det t.o.m. rätt tjej i videon, för dansaren ni ser här är nämligen Anders före detta, den begåvade Anna Vnuk (joANNA kanske?). Lite kuriosa är ju aldrig fel såhär en torsdagsmorgon.

Hörs när jag kommer hem, om jag inte lyckas bemästra min iPhone så jag kan skicka iväg ett inlägg från den!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar