fredag 2 juli 2010

Trainspotting

Kommer ni ihåg Spud, Sick Boy, Mark och Allison? Det gör jag. När filmen Trainspotting kom nån gång kanske 1997 eller året innan var jag typ 20 år, boende i Oslo, såg ut som en Pandatjej och var alltid ute klubben So What? och dansade med fina poppojkar. När Bret Anderson från Suede var där en kväll höll jag på att kissa på mig!

Jag hade hemsk crush för Ewan Mc Gregor. Han är enligt mig en av världens mest sexiga killar. Det finns massor av dem men han fick mitt unga flickhjärta att brista när han ligger där på mattan... Ni som minns vet vad jag menar.

Åh, musiken då? Kommer ni ihåg, Elastica,(som det kommer mer om sen, jag lovar) Iggy Pop, Blur,Pulp och Brian Eno. De var med allihop. Alldeles underbart!

Och Lou Reed så klart.

1 kommentar:

  1. Åh, Trainspotting! Jag såg den sex gånger - på bio. SEX gånger. Och mina guldfiskar hette Sick Boy och Renton. Säger inget mer. Har precis köpt den på dvd, vi kanske ska ta en filmkväll nån regnig dag?

    /sarah

    SvaraRadera