fredag 23 juli 2010

goda grannar

Hade finbesök tidigare ikväll, och då kom vi att prata om det här med grannar. Renoverande grannar närmare bestämt. Både jag och min kära medbloggerska är nämligen för tillfället drabbade av det släktet. Min vägg-i-vägg-granne har renoverat sen jag flyttade in den 9 oktober förra året, och vem vet hur länge det hade pågått innan dess. Oftast brukar jag tänka att jag tiger och lider så kan han inte klaga på mig när jag får för mig att vrida upp volymen på stereon nästa gång. Det händer ju ibland. Nu t.ex. Det finns nämligen bara en sak att göra när renoverandet (som låter som om det pågår i MITT vardagsrum snarare än hans) äger rum närmare 22.00 en fredagskväll, och det är att lyssna på bandet nedan. Högt. RIKTIGT högt.

Ta det som ett tips Therese!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar