måndag 26 juli 2010

it takes an ocean not to break

Firade löningen idag med att inhandla lite skivor (ja, jag köper skivor. I'm old.). Föga överraskande var the Nationals senaste högst på listan. Repeat-lyssnar nu, och den är underbar.

Sen slank the xx med också. Inte helt ny, och den har stått på inköpslistan ett tag, men nu var det dags. Jag bara älskar den här! Har alltid haft en thing för musik som får en att känna sig sjukt cool när man går med den i iPod-lurarna. Musik som ger en självkänsla, rakare hållning och som får det att kännas som om man är på väg hem från en rökig nattklubb i New York snarare än på väg till ett inte så glamoröst jobb i Stockholm. Älskar't! The xx funkar precis på det sättet. Ska ha dem i lurarna hela tiden när jag återvänder till vardagen efter semestern (tillsammans med Velvet Underground då det ultimata känna-sig-sjukt-cool-bandet. Alltid.).

Fattar ni förresten att båda ovanstående band spelar på årets Way Out West. De har inte tappat fingertoppskänslan än inte.

3 kommentarer:

  1. Älskar the xx! Ett riktigt moa-band!
    /just det - moa ;)

    SvaraRadera
  2. Jamen jag kan tänka mig det! Nu när du säger det!

    SvaraRadera
  3. ÄLSKAR The National och önskar sååå att få se dem live..

    /Sara Zaki

    SvaraRadera