torsdag 1 juli 2010

att missa saker...

Jag egentligen verkligen inget att klaga på för tillfället, semester och allt. Befinner mig i en liten röd stuga nära havet och det är 25-30 grader och sol varenda dag. Helt smashing! Ändå kände jag mig lite deppig igår över att Arcade Fire spelade i Dalhalla utan att jag var där. Ett plus ett blir ju som bekant alltid två, och Arcade Fire plus Dalhalla kan inte bli annat än fantastiskt. Än så länge verkar det inte ha dykt upp några recensioner som man kan sitta och vältra sig i med sin jag-var-inte-där-ångest, så jag lyssnar på dem istället.

Jag var sen med att upptäcka Arcade Fire, missade helt när de slog igenom. Fick bara för något år sedan några låtar som utfyllnad på en skiva som en kollega bränt till mig och blev helt knockad. Rätt omgående köpte jag de skivor som fanns att köpa, och flera av deras låtar har blivit stående favoriter. Jag minns inte ens vad det var på den där brända skivan som jag egentligen skulle få, jag är bara tacksam för att Arcade Fire hade råkat smyga sig in så jag fick chansen att upptäcka dem. Snart kommer en ny skiva, och den här gången tänker jag stå i första ledet.




Arcade Fire - Intervention, från albumet Neon Bible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar