fredag 2 juli 2010

big city, bright lights, cool cool people

Jag har som skrivet tillbringat den senaste veckan i en liten röd stuga nära havet, närmare bestämt mitt landställe som ligger ungefär mitt emot Öland (i Småland alltså för den inte så geografiskt bevandrade). Det har verkligen varit avkopplande och jag älskar verkligen att komma hit, men ungefär när såhär lång tid har gått börjar det rycka i storstadsnerven på mig måste jag säga. Jag längtar efter folkmyller, tunnelbanor och annan mat än pizza och pasta. Nu ska jag åka hem i morgon, så jag behöver inte längta så länge till, men i väntan på Stockholm lyssnar jag lite på världens bästa Jason Spaceman och hans band before Spiritualized, Spacemen 3. Det funkar alltid när man drömmer om betong och neonljus.


1 kommentar:

  1. Eller: stockholms city, neon ljus, coola kola människor och lilla du...
    Kärlek! /moa

    SvaraRadera