söndag 25 juli 2010

because you`re beautiful

Åh vad det var spännande att vara 20!
Det var förfärligt många gånger. Stora frågor om kärlek och framtid blandades med tankar om ens existens och värde.
Men där emellan var det fantastiskt!
Jag har alltid vart ett stort Suedefan. Jättestort.
Igår gick jag och mitt barn lite planlöst omkring i ett av stockholms sämre shoppingcentrum bara för att köpa glass och titta i djurbutiken.Himlen hade äntligen öppnat sig så det gick inte att vara ute.Vi mötte en kär släkting och hennes barn, som jag passade medans hon provade kläder. I butiken spelade de låten nedan. Där satt jag på en pall och sjöng för full hals med en åttaåting, en treåring och en ettåring stirrandes på mig med stora ögon.
Det där är INTE Lady Gaga säger åttaåringen ogillande. Den enda kille hon gillar är Johnny Depp. Ja, bra smak där, han är ju nästan lika fin som Brett Anderson var för över tio år sen.
Men jag är inte 20 längre. Och tur är väl det. Men ibland, som när jag hör den här låten är jag tillbaka. Till den mörka rökiga klubben, höga skorna, stora omtumlande romanser och osäkerheten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar