onsdag 28 juli 2010

dagens (eller: ytterligare en snodd lista)

DAGENS VILL HA: nya garderobsdörrar, för nej, det är inte så hett med spegelväggar
DAGENS KLÄDSEL: svart och spets, inte heller det så hett som det kanske låter.
DAGENS SMINK: det vanliga, d.v.s. lite huduppfräschning och inte så mycket mer
DAGENS FRISYR: utsläppt och nyfärgat.
DAGENS HÄNDELSE: har betalat min första gasräkning. Roligare är inte livet helt enkelt. 

DAGENS LÅT: Båda sidor nu med Håkan.
DAGENS PLANER: träffa ny liten människa! Sen: packa.
DAGENS SAKNAD: utlandet. Kanske Berlin allra mest. Är trots det alldeles ljuvliga vädret lite trött på Stockholm just nu.
DAGENS DUMMASTE: slog armbågen hårt i sovrumsdörren när jag sprang in i köket. Man kan ju tycka att jag borde veta var jag har den där dörren vid det här laget, men icke!
DAGENS SJUKA: lätt bakfylla, välkänd och mycket vanlig semesterbakterie
DAGENS DROG: kaffe ligger alltid lite bra till. Och vin. Goes without saying.
DAGENS ROLIGASTE: måste ju dra till med den nya lilla människan igen.
DAGENS FAVORIT: egentligen gårdagens, men vad sjutton jag höll på att bli trehunds-ägare när jag träffade en sån här liten krabat så jag antar att man kan kalla honom dagens favorit också:


DAGENS KÖP: present till ny liten människa, och kanske ett glas vin eller två. Brukar sluta så.
DAGENS HUMÖR: nostalgisk och lite låg
DAGENS ORD: molnillusioner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar