fredag 13 augusti 2010

sista semesterdagen

Ja så är det ju. Det är i och för sig en helg kvar också innan jag åter sällar mig till de arbetandes skara, men idag är ändå Sista Semesterdagen för den här sommaren. Spontant känns det som att 3 veckors semester är ungefär vad jag mäktar med innan jag börjar bli lite uttråkad (för att inte tala om pank!) och utvecklar stereotypa beteenden. Som att sitta uppe hela nätterna och lyssna på depp. Inte helt hälsosamt ju.

Deppmusik mitt på dagen är inte i närheten så farligt dock, det vet nog alla. Idag är det Anna von Hausswolff som gäller. Kom på att jag ju inte tipsat så mycket om favoriter i årets musikskörd (om man inte räknar med the National då som jag övertipsat om). Så kan vi ju inte ha det! Tog dessutom fasta på min kära bloggkollegas inlägg här nedanför om kvinnliga v/s manliga artister, och insåg ju snabbt att jag inte har övertipsat om kvinnorna direkt. Shame on me!

Så, idag råder vi bot på både det ena och det andra, och vi gör det inte på det sämsta sättet direkt. Anna von Hausswolff är nämligen en alldeles, alldeles underbar bekantskap! Magisk! Gå in på hennes myspace vet jag, omedelabums! 

Men först, det här. Live från Södra teatern. Magiskt var ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar