onsdag 18 augusti 2010

popaganda

Nu är det verkligen back to reality som gäller känner man. Jobbet har satt igång, mörkret börjar onekligen falla (dags att vandra in i grottan igen), parkeringsplatserna är helt slut i Årsta och på måndag börjar SL köra enligt vintertidtabell. Gillar't inte alls ska jag säga, men vad gör man? Det sägs att det kommer fler somrar, vi får väl hoppas att det stämmer, och att de alla blir lika ljuvligt soliga som den här har varit.

En sommaraktivitet finns ju dock kvar som en liten morot så här i början på terminen. Jag pratar förstås om Popaganda, den mysiga lilla festivalen som har den goda smaken att både vara billig och äga rum 10 minuters cykeltur från mitt hem. Nästa helg är det dags, och om de högre makterna är med oss så slösar vi bort alla augustis resterande regndroppar den här helgen så att man kan snygga till sig lite. Vi säger så tycker jag nog.

Jag ser allra, allra mest fram emot att se bandet här nedan. Jag har nämligen inte fått chansen att se dem tidigare i min annars så framgångsrika karriär som konsertbesökare. Lite skumt nästan. Tur att de rådde bot på det, Popaganda.



Ps. Jag ser också sjukt mycket fram emot Robyn (som också enbart lyckats spela på platser där inte jag befunnit mig) och Neon Indian. Inget ont om resten av banden, men de flesta har jag sett förut. Ds.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar