tisdag 10 augusti 2010

Jag tänker lista mina sommarlåtar.

Året är 2010. Jag har vart mer eller mindre friviligt ledig i tio veckor den här sommaren. Det börjar lida mot sitt slut med allt vad lata dagar heter.
Det har vart en känslomässigt händelserik sommar. Jag har skrattat, gråtit, skrikigt, velat kasta porslin i väggen, hatat, älskat, vart vaken alldeles för mycket, sovit för mycket, haft för ont, vart himlastormande lycklig, svikit mig själv, förlåtit och haft ett stort leende på läpparna!

Jag vill dela med mig av mina favvosommarlåtar det här året. Tio stycken. Någon som gjort att mitt hjärta gått i bitar. En annan som får gett mig stark tro eller gjort mig hel igen..

Jag börjar med den här. Alldeles gammal låt men för mig nya personer som sjunger. Hur kan jag ha missat? Det är ett brott i sig! Fantastiskt i varje fall. Jag blir så glad. Och lugn på samma gång. Tack M.



The Seekers

1 kommentar: