tisdag 10 augusti 2010

tillbaka

Eller ja, tillbaka från Dalarna har jag ju varit ett tag om man ska vara ärlig. Känns dock inte som att jag har varit hemma (=hemma, ensam och bloggbar) sedan dess. Trevligt värre, men trött blir man! Är ju inte direkt 20 längre om man säger så.

Nog om det. Hörde precis den här låten genom väggarna i mitt hus (fördel med att bo i Årsta: man har sannolikt åtminstone ett par grannar med god musiksmak), och blev så himla glad! Jag blir ju alltid det när jag hör den. För mig symboliserar den min allra bästa och långa nätter tillsammans med henne och vin och dans och skratt och tårar. Alltihop, samtidigt.

En sådan natt har det blivit under min frånvaro. Det som enligt uppgift skulle bli en "lugn grillkväll" slutade mer som något som liknade en Berlin-klubb i köket. Helt lovely måste jag säga! Men innan vi gick loss på monotona techno-rytmer lyssnade vi förstås på Doris, bara för att vi alltid gör det och för att det precis alltid blir ett av kvällens finaste minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar