fredag 13 augusti 2010

nattmusik

Ja, dagen var full av tröttma, men som vanligt är det som förgjort att sluta ögonen och somna så fort klockan passerat 22.00. Är ju fortfarande ledig dock, så det är ingen större fara på taket. Nighttime is my time som man brukar säga. Mitt enda aber just nu är att Sex and the City-boxen jag fördrivit tiden med under händelselösa stunder i sommar är slut, och tv:n lämnar ju en hel del att önska minst sagt, så jag har fastnat framför youtube. Skulle ju inte heller vara så illa om det inte vore för det sinnestillstånd jag just nu befinner mig i.

Jag har alltid varit av sorten ledsen = ledsen musik, glad = glad musik o.s.v. Om jag är låg blir jag sjukt irriterad av att höra något sprudlande, det har liksom aldrig funkat att påverka humöret uppåt med hjälp av musik. I och för sig brukar den ledsna musiken fungera renande på något sätt, så efter en session deppiga toner kan det sorgsna liksom kännas utagerat för den här gången. Over and out med deppet helt enkelt. Ibland fungerar det dock inte så, och den här kvällen (eller natten för den som vill) har varit lite mer den sortens kväll. Följaktligen är det toner liknande den fantastiska låten nedan som letat sig ut ur mina högtalare.

Så himla, himla underbar låt. Och aj, vad ont den gör. Och aj, vad jag ändå inte kan sluta lyssna på den just nu. När jag väl gör det lär jag väl ersätta den med något sånt här om jag känner mig själv rätt.

//masochist tydligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar