lördag 21 augusti 2010

you won`t find a girl in this damn world that will compare with me

Jag hade tänkt lägga upp ett härligt inlägg här men blogger tyckte visst inlägget skulle försvinna i tomma intet...
 Eftersom bloggen är delvis min och jag kan skriva precis vad jag vill, kan jag med stor säkerhet säga att Nick Caves bästa skiva är  No More Shall We Part från 2001.  Jag vet att många inte håller med mig. Och jag kan inte förstå det. Vi har alla olika smak, visst, men kom igen! Nå väl,  där finns i alla fall de mest gudomliga små skatter som jag älskar. Den skivan har liksom allt. Den sticker inte ut så värst, irriterar eller provocerar inte och inte heller gör den mig besvärad som så många andra Caveskivor gör.
Eftersom jag är värdelös på låtnamn hittar jag inte den jag letar efter just nu så jag tar en annan favorit i stället. Jag + internet idag = inte bästa relationen.
Fina fina Polly är med. Så talangfull och fantastisk var hon. Eller är kanske fortfarande, det vet jag inget om. Hon har funnits där i periferin nån stans men aldrig kommit närmare, jag har nog glömt bort henne lite.
Den här är från Murder Ballads, 1996.

2 kommentarer:

  1. Den skivan är så bra! den här låten är min favorit från den skivan: http://www.youtube.com/watch?v=CHQenMxH3LE

    SvaraRadera
  2. Hon är fortfarande :). Släppte en skiva senast förra året om jag inte minns galet.

    SvaraRadera