onsdag 15 september 2010

lyckades och märkte det inte ens

Har tillbringat eftermiddagen i Stockholms city för att leta efter en topp som funkar till den fantastiska kjolen och bröllopet i helgen, och inte var det direkt roligt inte. Det hela slutade med stort tår-utbrott på Zara (nästan i alla fall) och ett mycket frustrerat telefonsamtal till Therese (helt och hållet sant). ALLT i butikerna var svart, brunt, grovstickat och långärmat, och verkligen inte det minsta glamoröst. Minst sagt stressande eftersom bröllopet är på lördag och både torsdags- och fredagskvällen är uppbokade.

Väl hemma hade jag redan ställt in bröllopet i tanken. Man kan ju inte gå på bröllop utan kläder, det fattar ju vem som helst. Först skulle jag bara prova en alldeles för enkel t-shirt som jag lyckats få med mig från Weekday vintage i ren desperation (tog den bara för att den var liiiite blank och inte gjord i bomull) till kjolen. Bingo. HUR snyggt som helst.

Jaha. Så har man öst ur lite frustration över sina vänner alldeles i onödan. Så kan det gå. Får väl ursäkta mig med att det kanske inte handlade så mycket om klädbrist. Egentligen.

Fast TUSAN vad det kan vara irriterande ändå. Klädbrist alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar