onsdag 22 september 2010

livet förändras var jag än går

För ja, så är det ju. Förändring är något man måste lära sig tåla om man ska orka med livet. Just nu sker det förändringar, dels på det stora planet och dels i mitt egna lilla liv.

En del förändringar är sådana man inte hade önskat. Det där med att acceptera är minsann inte alltid det lättaste. Det kan vara så sjukt svårt att släppa taget om det hopp man burit på länge, men ibland måste det göras. Har ingen aning om hur än. Man får väl använda sig av det berömda en-dag-i-taget-måttot antar jag. Fy.

Sen finns det ju de här andra förändringarna, de som man själv söker och driver igenom. Helt klart är det en positiv känsla att man kan påverka sitt liv på vissa plan när man inte trivs med det, men ändå tycker jag nog att själva förändringen kan vara ganska energikrävande, och ibland lite sorglig med. Det finns alltid flera sidor av myntet ju.

The times they are a-changing som en vis man en gång sa. Så är det ju ja.



Om ni undrar över textningen så vet jag inte hur den har kommit dit. Det fanns inget annat klipp av originalversionen bara, så jag fick ta den här.

1 kommentar: