måndag 6 september 2010

det bästa med att ha en musikblogg:

Att man kan slänga in en dagens låt när man inte direkt har något att skriva. Eller, när man inte direkt orkar skriva kanske är närmare sanningen. För det är klart att man har saker att skriva. Egentligen.

Vi är ju mitt i en valrörelse t.ex. Kan ju göra en ganska busy om man är som jag, som har fått för mig att jag ska läsa igenom alla (stora) partiers valmanifest åtminstone. Helst vill jag ju också lyckas se alla partiledarutfrågningar och stora debatter innan jag bestämmer mig. Visst, det tar tid, men det är klart att man egentligen har något att skriva när man sysslar med sånt. Massor faktiskt.

Men så var det det där med att orka. Hösttröttheten har ju onekligen parkerat sig utanför dörren om man säger så. Och så är det det där med livet. Inte alltid så himlans festligt faktiskt. Inget att göra nåt åt direkt.

Så. Vi tar en dagens låt helt enkelt. Inte den sämsta heller.



Ni får helt enkelt försöka tänka bort den vansinniga WT-videon, den har verkligen ingenting med själva låten att göra. Jag valde den bara för att ni skulle få texten. Och jag vet, typsnittet. Bortse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar